آخرین اخبار از عملیات جست‌و‌جوی مفقودین معدنِ شازند (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٨ خرداد ١۴٠٣) | وزش باد شدید همراه با گردوخاک افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی به زمان دیگری موکول شد مواقعی که سگ‌گزیدگی باعث مرگ می‌شود + نظر دامپزشکان آیا زمان واریز معوقات حقوق فروردین ۱۴۰۳ بازنشستگان تامین‌اجتماعی مشخص شد؟ سایه تورم بر سرِ بازنشستگان | نقدی بر اجرانشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی برخورد ۲ خودرو سواری در جاده اسفراین یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت آپارتمان‌نشینی، نور خورشید و کمبود ویتامین دی! قتل غیرعمد با تماس یک مزاحم! حادثه در یک شهربازی| حدود ۳۰ نفر از چرخ‌وفلکِ وارونه، آویزان ماندند مرگ ۶ حاجی بر اثر گرمازدگی اغفال دختر جوان با شگرد ازدواج و مهاجرت به اروپا توسط شاگرد قهوه‌خانه تصادف پژو ۴۰۵ در روستای بوژان نیشابور پنج مصدوم برجا گذاشت (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل فجیع مرد ثروتمند به‌خاطر طمع ۱۴میلیاردی دوستانش! ضرب‌الاجل تعزیرات برای سازمان‌های هواپیمایی و حمایت سلول درمانی، درمان «زخم پای دیابتی» را ممکن ساخت دومین جسد حادثه معدن شازند از زیر آوار بیرون کشیده شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) بازگشایی جاده چالوس بعد از ۳ روز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل خونین به خاطر فحاشی! واکنش سردار کمالی به خبری در مورد کاهش مدت سربازی
سرخط خبرها

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی: کشف ۵۱۵ فقره سرقت در ۳ روز

  • کد خبر: ۲۳۰۲۵۸
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی: کشف ۵۱۵ فقره سرقت در ۳ روز
مروری بر جدیدترین نمایشگاه کشفیات فرماندهی انتظامی مشهد که با حضور کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همه سبزپوشان نیروی انتـظامی مشهد جمع بودند، افسران کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و حتی پلیس‌های تخصصی همچون پلیس آگاهی و... تا نتایج عملکرد خودشان در طرح مبارزه با سرقت‌ها با اولویت سرقت‌های خشن و دستگیری مال‌خران را به نمایش بگذارند.

این نمایشگاه حاصل سه روز تلاش شبانه‌روزی مأموران انتظامی مشهد بود که به گفته سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، در این مدت پلیس مشهد موفق به کشف ۵۱۵ فقره سرقت شامل ۵۹ خودرو سرقتی و ۲۳ موتورسیکلت مسروقه شده بود، همچنین پلیس از ۷۱ فقره قاپ‌زنی، ۲۵ فقره سرقت به عنف و... رمزگشایی کرد، البته در همین مدت ۴۷۲‌سارق که چهل و یک نفرشان سارق خشن بودند به همراه ۳۴‌مال‌خر دستگیر شدند. پلیس در این نمایشگاه تعدادی از سارقان و لوازم کشف شده را در حالی به نمایش گذاشت تا نشان دهد که در برخورد با جرائم و مجرمان نه‌تن‌ها هیچ ترحمی در کار نیست، بلکه در برابر هنجارشکنان سخت و خشن می‌شوند.

این نمایشگاه در سالن ورزشی ثامن‌الائمه(ع) در ابتـدای بولوار پیروزی برگزار شد، فضایی بزرگ که دور تا دور سالن غرفه‌هایی جانمایی شده بود تا کلانتری‌ها و دیگر پلیس‌های تخصصی دستاورد‌های سه روزه خود را به نمایش بگذارند. دورتا دور سالن پر از غرفه بود تا جایی که حتی کنار ورودی سالن نیز غرفه‌ها امتداد داشت. تعدادی متهم که در این سه روز صید قانون شده بودند نیز دست‌بند و پابند خورده در حواشی برخی غرفه‌ها با لباس‌های رسمی دیده می‌شدند، البته برخی متهمان هنوز لباس شخصی به تن داشتند.

کشف موتورسیکلت میلیاردی

در گوشه سالن غرفه‌ای متعلق به کلانتری ۲۱ سجــــــاد بود. روی مـــــیز این غرفه تعدادی تلفن همراه مسروقه، انواع اسکنـــــــاس‌های ایـــــرانی و دلارهــــای جعلی و تعدادی قمه و شمشیر چیده بودند که از باند بزرگ سارقان طلا و جواهر کشف شده بود. مأموران در رسیدگی به پرونده سرقت طلا و جواهر بانوان در مشهد موفق به شناسایی هفتاد مال‌باخته شده بودند.

 البته مهم‌تر از این کشفیات، توقیف یک موتورسیکلت بود که در حاشیه غرفه خودنمایی می‌کرد. مأموران کلانتری سجاد با توقیف این موتورسیکلت که برند بی‌ام‌و (BMW) داشت، موفق شده بودند جلو تردد یک موتورسیکلت به قیمت یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی را که به‌طور قاچاق به مشهد منتقل شده بود بگیرند و برای متخلفان تشکیل پرونده بدهند.

موبایل‌قاپ‌ها در بند

مهم‌ترین دستاورد کلانتری احمدآباد در این نمایشگاه دستگیری موبایل‌قاپ‌ها بود که تعدادی موبایل مسروقه نیز به نمایش گذاشته بودند. مهم‌ترین دلیل افزایش موبایل‌قاپی‌ها در محدوده این کلانتری، وجود مجتمع‌های بزرگ فروش تلفن‌همراه در ابتدای خیابان احمدآباد است. البته افسران این کلانتری در سه روز پیش از برگزاری نمایشگاه، یک باند سرقت دوچرخه را منهدم کرده و سارق موتورسیکلت‌ها را نیز به دام انداخته بودند. 

مأموران کلانتری نجفی نیز مهم‌ترین دستاورد‌شان را که در این نمایشگاه به اشتراک گذاشته بودند، دستگیری سارقان قطعات خودرو بود. همچنین افسران این کلانتری با دستگیری یک سارق توانسته بودند راز سرقت سیم و کابل از کارگاه‌ها و مغازه‌ها را کشف کنند.

یک چرخه تکراری

مأموران کلانتری باهنر سه روز پیش از اجرای این طرح، موفق به انهدام باند گوشی‌قاپی در محدوده این کلانتری شده بودند. متهمان سابقه‌داری که در یک عملیات پیچیده پلیسی گرفتار شده بودند و دو نفرشان تبعه بیگانه بودند. یکی از متهمان نیز با وجود داشتن پابند الکترونیکی اقدام به سرقت کرده بود. البته این تنها یک گوشه از توانمندی‌های افسران این کلانتری بود.

رئیس کلانتری باهنر در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: بیشترین دستگیری‌های ما در زمینه موادمخدر، سرقت و نزاع‌های دسته‌جمعی است، البته در حوزه این کلانتری سرقت باندی نداریم و بیشتر این معتادان متجاهر هستند که تن به سرقت‌های خرد می‌دهند.

سرگرد مسلم مختاری‌فر افزود: وجود معتادان متجاهر یکی از معضلات اصلی بولوار شهید باهنر است و سال گذشته بیش از پانصد معتاد متجاهر را جمع‌آوری کردیم و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد دادیم، اما تعدادی از اینها پس از اینکه بیرون می‌آیند، دوباره به سراغ مواد می‌روند. یادم می‌آید معتادی را برای بیست و ششمین بار دستگیر کرده بودیم که علنا می‌گفت بیرون بیایم دوباره سراغ مواد مخدر می‌روم. به واسطه همین مصرف‌کنندگان موادمخدر، خرده‌فروش نیز در سطح منطقه زیاد است تا جایی که بیشترین میزان کشفیات مواد افیونی متعلق به این کلانتری است. 

وی ادامه داد: در حوزه مال‌خری نیز مشکلاتی داریم و علت آن وجود انبار‌های ضایعاتی بدون مجوزی است که با وجود برخورد و پلمب‌شدن، باز همچون قارچ تشکیل می‌شوند.

مارلبرو‌هایی که دود نشد

سیگار مارلبرو یکی از مطرح‌ترین سیگار‌های جهان است که در آمریکا تولید می‌شود و معمولا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود. مأموران کلانتری پایانه مسافربری در جدیدترین کشفیات خود موفق شدند یک محموله ۱۷ هزار نخی سیگار مارلبرو را که توسط اتوبوس به مشهد قاچاق شده بود کشف کنند. این تنها گوشه‌ای از کشفیات مأموران این کلانتری بود و پیش از این افسران این واحد انتظامی موفق به کشف ۲۷۸ دستگاه رسیور، تعدادی ال ان بی، ۶ هزار و ۳۰۰ آمپول غیرمجاز خارجی شدند که آمپول‌های کشف شده تحویل کارشناسان اداره غذا و داروی مشهد شد.

طعمه‌های لذیذ برای سارقان

مأموران کلانتری شهید هاشمی‌نژاد نیز در حالی انبوهی از کشفیات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده بودند که افسران این کلانتری اعلام کردند، سرقت از منازل خالی و همچنین زورگیری و سرقت از پیرمرد و پیرزن‌ها از معضلات جدی حوالی این کلانتری است. وجود خانه‌های خالی زائران که در سطح این منطقه زیاد است و ساکنانش گاهی به مشهد می‌آیند و همچنین حضور سالمندانی که جزو ساکنان قدیمی این محلات هستند، علت این ازدیاد در جرائم است. کیف‌قاپی و سرقت از مسافران به‌ویژه خارجی‌ها و زائران عرب‌زبان نیز در حوزه این کلانتری پرتکرار است.

از سرقت در معابر تا سلاح‌های مختلف

افسران کلانتری‌های خواجه‌ربیع، سناباد، معراج، سپاد، آستانه‌پرست و شیرازی نیز با دست پر در این نمایشگاه حاضر شده بودند. کشف انواع اسلحه شکاری، کشف اموال مسروقه از انبار ضایعاتی‌ها، دستگیری سارقان منزل، محتویات خودرو و دستگیری مال‌خر‌ها از مهم‌ترین اقدامات این کلانتری‌ها بود که در معرض نمایش قرار گرفته بود. در این میان افسران کلانتری خواجه‌ربیع موفق به دستگیری متهمی شده بودند که به صورت پیاده در معابر این منطقه پرسه‌زنی می‌کرد و هرچه جلو دستش بود را سرقت می‌کرد.

برچیدن بساط یک خشخاش‌کار

افسران پاسگاه انتظامی سلطان‌آباد نیز با دست پر به این نمایشگاه آمده بودند و گذشته از کشفیات موادمخدر، مشروبات الکلی و اموال سرقتی در یک پرونده جالب موفق به کشف زمینی شده بودند که افرادی در آن اقدام به کشت خشخاش کرده بودند. گیاهی که کشت آن در کشور ممنوع است. مأموران در این پرونده۱۵۰۰بوته خشخاش را ریشه‌کن کردند.

حضور امنیت‌بخش بانوان پلیس

یکی از غرفه‌های این نمایشگاه متعلق به کلانتری بانوان بود، کلانتری‌ای که افسرانش موفقیت‌های زیادی در این زمینه داشته‌اند. یکی از پرتکرارترین جرائمی که این بانوان با آن مبارزه می‌کنند، موضوع سارقان جیب‌بر در اتوبوس‌های درون‌شهری است تا جایی که از آخرین باند منهدم شده چندین گوشی تلفن‌همراه و چندین میلیون تومان وجه نقد حاصل از سرقت را کشف کرده بودند. تیم‌های گشتی این کلانتری عموما با پای پیاده و به‌طور نامحسوس به درون اتوبوس‌ها و مراکز خرید شلوغ سطح شهر رفته و سارقان را شناسایی و بعد از هماهنگی دستگیر می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->